5 nippi, kuidas jõuda efektiivse kommunikatsiooni abil Gen Z südamesse
Generatsioon Z moodustab iga aastaga üha suuremat osa ostujõulisest elanikkonnast. Nende lojaalsuse võitmiseks, tuleb neile suunatud kommunikatsiooniga alustada kohe.
Kes on Gen Z?
Gen Z-d iseloomustab avatus, kõrge tehnoloogiline teadlikkus ning globaalne perspektiiv.
Üldlevinud definitsiooni kohaselt peetakse Gen Z-ks vahemikus 1997–2015 sündinud inimesi. Generatsiooni omapäraks on pidev virtuaalmaailmas orienteerumine, mille juures on kasvav tähtsus kogukonnal. Kogukond, olgu selleks mõjuliidri jälgijad, sotsiaalmeedia grupid või hoopis erisugused foorumid, suunab aina enam otsuseid, mis puudutavad tarbimist. Seeläbi on Gen Z tugevalt seotud “oma klanniga”, mis põhineb ühistel väärtustel, kogemustel ning maailmavaatel.
Sotsiaalmeedia interaktiivsus võimaldab noortel pidevalt üksteiselt nõu küsida ning jagada oma seisukohti. Gen Z on aldis suhtlema ning võimeline kiiresti teadmisi omandama ja uusi oskusi õppima.
Miks on Gen Z oluline?
Noored hakkavad moodustama üha suuremat osa ostujõulisest elanikkonnast. Veel enam, Gen Z on juba praegu suurema ostujõuga kui eelnevad põlvkonnad nende vanuses. Selle üheks põhjuseks võib pidada asjaolu, et Gen Z-sse kuuluvad inimesed lähevad aina nooremas vanuses tööle. Tuleb meeles pidada, et brändi turundamisel on vaja jõuda potentsiaalsete tarbijateni võimalikult vara. Mida varem suudame Gen Z-d kõnetada, seda tõenäolisemalt soovivad noored – nii praegu kui ka tulevikus – olla seotud brändist, millega nad samastuvad ja millesse usuvad.
Eelisseisus on ettevõtted ja asutused, kes mõtlevad ette ja kaasavad juba praegu noori turundusstrateegiate väljatöötamisse.
Kuidas kommunikeerida Gen Z-le?
Selleks, et noorteni jõuda, peab olema Gen Z-ga samas inforuumis, teadma sotsiaalmeedia kirjutamata reegleid ja olema kursis pidevalt muutuvate trendidega. Kõige olulisem on oma kommunikatsioonis olla:
- Konkreetne. Gen Z tähelepanu hajub kiiresti, seega aega selle võitmiseks on vähe. Oma sõnumi peab suutma esitada vaid paari sekundiga või suutma tekitada huvi reklaami pikemalt vaatama jääda.
- Silmapaistev. Sotsiaalmeedias valitseva infomüra sees on tarvis teistest eristuda ning Gen Z-s emotsioone tekitada.
- Siiras. Gen Z on harjunud tarbima meeletutes kogustes informatsiooni, mistõttu on noortel hea nina autentsusele. Nad näevad läbi ebamäärasest jutust ja lubadustest ning ei karda seda esile tuua.
“Eelisseisus on ettevõtted ja asutused, kes mõtlevad ette ja kaasavad juba praegu noori turundusstrateegiate väljatöötamisse.”
Tuleb mõista, et Gen Z mitte ainult ei tarbi informatsiooni, vaid loob seda ka ise juurde. Edukas kommunikatsioonistrateegia suudab algatada diskussiooni, mis annab võimaluse Gen Z-l samastuda väljapakutud teemaga, jagada oma arvamusi ning tõmmata endaga kaasa kogu virtuaalruumi.
5 nippi, kuidas jõuda Gen Z südamesse:
- Loo konkreetne ja selge sõnum.
- Tee koostööd õigete mõjuliidritega – leia inimesed, kes on sarnases vanusegrupis, sihtgrupi seas populaarsed ja keda usaldatakse või teatakse.
- Võta sõna päevakajalistel teemadel ning ole aktiivne oma brändi väärtuste propageerimisel.
- Pööra tähelepanu ka kasutajakogemusele – miski ei häiti Gen Z-d rohkem kui segane veebileht ja halb internet.
- Kasuta interaktiivseid ja uudseid lahendusi. Gen Z tähelepanu hajub kiiresti, on oluline neid esimesest hetkest kaasata ja panna nad tundma justkui ühe osana reklaamist.