Skip 2020, step into the future ehk murdsime müüti avaliku sektori imagokampaania korraldamisest
Skip2020 murdis müüdi sellest, kui julgelt ja milliseid piire kombates võiks avaliku sektori organisatsioon kõnetada oma sihtrühma rahvusvahelist imagokampaaniat tehes. Tugeva digifookusega ja kaasaegseid kommunikatsioonivõtteid kasutades mängisime riigi nõrkused hoopis tugevusteks, konteksti tabades jõudsime inimesteni 35 riigist ning lõime video, mida kahe nädalaga vaadati üle 101 000 korra.
PROBLEEM: IT-SPETSIALISTIDE PUUDUS
Eestis, ühes maailma arenenumas digiühiskonnas, on puudu ligi 8000 IT-spetsialisti, kuid pandeemia tõttu pole võimalik teha suuri värbamiskampaaniaid.
Eestis, maailma ühes arenenumas digiühiskonnas, on puudu ligi 8000 IT-spetsialisti, kuid pandeemia tõttu pole võimalik teha suuri värbamiskampaaniad. IT-spetsialistid on aga väga nõutud sihtgrupp, kelle kõnetamine on ülimalt keeruline – et mitte öelda võimatu. Veelgi keerulisem on seda teha avaliku sektori asutusena. Skip2020 eesmärk Work in Estonia imagokampaaniana oli hoida välismaiste IT-talentide seas Eesti kui sihtriigi tuntust – olukorras, kus tavapärased värbamiskampaaniad olid teadmata ajaks edasi lükatud.
STRATEEGIA
Kuidas kõnetada sihtrühma loovalt – nii, et Eesti kui sihtriigi tugevused tuleksid esile? Tunnetasime konteksti, tegime social listening’i ning lõime tugeva digifookusega eneseiroonilise kampaania, mis käsitles 2020. aastat absurdselt veidra nähtusena, millel võivad olla pikaajalised mõjud tervisele.
Erinevate teooriate kohaselt on parim viis üleelatust toibuda ning edasi liikuda toimunut teistega jagada ning endast välja kirjutada. Seepärast lõime kampaania keskse elemendina spetsiaalse videoüleskutse ning maandumislehe, kuhu kutsusime IT-spetsialiste üle kogu maailma jagama oma “Võimalik ainult aastal 2020“ lugu.
Lemmiklugude poolt sai hääletada ning viis enim hääli saanud ning žürii poolt valitud loo autorit võitsid tasuta majutuse Eesti kaunites kohtades, et teha kaugtööd, elada maailma digitaalseimas 0-bürokraatiaga riigis, ümbritsetuna ilusast igavusest. Toetavas PR-is kujutasime Eestit kui teraapiat, kuhu saab 2020. kurnavate mõjutuste eest peitu tulla, saatsime välja pressiteate ning lõime olemuslugude ja meemide abil sisu nii omakanalites kui ka rahvusvahelistes diginomaadide gruppides.
Konteksti tabades panime 124 inimest 35 riigist kirjutama oma lugu ja tegime video, mida ainuüksi esimese kahe nädala jooksul vaadati üle 101 000 korra.
TULEMUSED
Skip2020 kampaaniaga murdsime arusaama sellest, kui julgelt võiks avaliku sektori organisatsioon kõnetada oma sihtrühma rahvusvahelise imagokampaaniaga. Konteksti tabades panime 124 inimest 35 riigist kirjutama oma lugu ja tegime video, mida ainuüksi esimese kahe nädala jooksul vaadati üle 101 000 korra.
Kampaania viidi ellu 15.12-31.12.2020 ja kogu eelarve oli 15 000 eurot.
META partner / Loovagentuur: Age McCann
Meta tiim
Ann Hiiemaa Partner ja tiimijuht
124
osalejat
35
riigist
101 000
vaatamist kampaaniavideol
15 000
eurot kampaania eelarveks
1
Kuldmuna ’21 tunnustus (pronksmuna)