fbpx
Lugemisaeg 3 min

Kogumispäevik tõi Eestis kaasa laiahaardelise säästubuumi!

LÜHIKOKKUVÕTE

1 üleriiklik säästubuum, 15 500 liiget, kellest 90% on aktiivsed, üle 40 väga tugeva meediakajastuse, ligi 50 000 euro eest maksmata meediakajastusi ja seda kõike investeerides tasulisse meediasse 0 eurot – selline on Swedbanki loodud Kogumispäeviku jaanuarikuu kokkuvõte.

Kui veel 10 aastat tagasi oli eestlaste rahvussport suusatamine, siis täna on selleks säästmine.

Kogumispäeviku kampaania tõi grupi liikmetele kaasa nii reaalselt vajalikud oskused – eelarve planeerimise, kasulike säästunippide leviku, kümneid tuhandeid säästetud eurosid – aga kõige olulisem on hoopis see, et suutsime väga suure kogukonna rakendada ühise eesmärgi nimel tegutsema. Tegemist on millegi enama kui PR-kampaaniaga. See on grupp, mis mõjutab reaalselt inimeste elu.

LUGU ALGAB…

Swedbanki Rahaasjade Teabekeskus on aastaid panustanud eestimaalaste rahatarkuse kasvatamisesse, kuid muutuste esilekutsumiseks jääb traditsioonilisest lähenemisest väheks. Aastal 2018 on kurb reaalsus see, et pea pooled Eesti pered elavad palgapäevast palgapäevani.
Et reaalseid muutuseid esile tuua, tuli läheneda probleemile teisiti. Esimese brändina Eestis õnnestus meil luua tõeliselt aktiivne kogukond Facebooki grupi Kogumispäevik näol. Me puhusime elu sisse liikumisele, mis mõjutab tuhandete inimeste finantskäitumist.

Eestlased pole kunagi varem oma rahaasjadest nii ausalt ja avalikult rääkinud.

Kuidas me seda tegime?

TAKTIKALINE PLAAN

  1. Seadsime täpse eesmärgi
  2. Leidsime põhjaliku analüüsi abil influencer’i, kes kõnetas väga täpselt just meie jaoks olulist sihtrühma
  3. Panime paika kommuunikatsioonistrateegia: millised teemad võiksid 2018. aasta jaanuarikuus inimesi kõige enam aktiveerida, millistes kanalites jagada artikleid, et kutsuda inimesi grupiga liituma ja kuidas teha seda nii, et inimestes tekiks reaalne huvi? Kaardistasime sihtrühmast lähtudes põhilised kanalid, kelle jaoks töötasime välja huvipakkuva sõnumistrateegia.
  4. Leidsime huvitava nurga, mis aitas meie poolt kaasatud influencer’ile esitada intrigeeriva väljakutse – kas 5-liikmeline perekond tuleb toime 50-eurose toidueelarvega nädalas? See väljakutse inspireeris inimesi ka enda majandamisoskuseid proovile panema ning tuhanded tulid väljakutsega kaasa.
  5. Lansseerisime projekti influencer’i videoga, kasutasime traditsioonilisi PR-võimalusi projekti võimendamiseks – artiklite pakkumine, kokkulepped telekanalitega, raadioga ja väga intensiivne ning järjepidev artiklite kirjutamine ning üldmeediasse suunamine.

EESMÄRGID

  • Rahatarkuse viimine inimesteni
  • Grupi liikmete arvu kasvatamine traditsioonilise meedia abil

SIHTRÜHM

  • 25+ naine, kes soovib igakuiselt raha säästa ja koguda ning huvitub kasulikest nõuannetest, kuidas seda lihtsate vahenditega teha

PERIOOD

6.01.2018.2017-31.01.2018

STRATEEGIA JA TEOSTUS

Kasutasime integreeritud kommunikatsioonikampaaniat, et olla meie jaoks olulise sihtrühma jaoks kõige efektiivsem. Kaasasime lisaks Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse kõneisikule oma tegemistesse tuntud blogija Mirjam Hundi, kelle pereblogi oli ka varasemalt samade väärtuste eest seisimisega silma paistnud. Üheskoos esitasime inimestele väljakutse vähendada jaanuaris oma toidukulusid vähemalt 10% võrra.
Kasutasime sõnumi levitamiseks sotsiaalmeediat ja traditsioonilisi meediasuhteid. Esimeses etapis aktiviseerisime kaasatud influencer’i jälgijaskonna tema poolt tehtud videoga. Seejärel tegime FB-ürituse, kus inimesed said liituda väljakutsega “Jaanuaris vähendan toidueelarvet 10% võrra!”. Paralleelselt sellele hakkasime väga intensiivselt suunama kampaania sisu, tõstatades erinevaid teemasid. Traditsioonilise meedia abil katsime samal ajal kogu Eesti media – televisiooni, online-ja printmeedia, raadio.
Kasutasime nii pressiteate formaati, teemapakkumisi kui ka intervjuusid. Iganädalaselt saatsime üks kuni kaks iseenda poolt initsieeritud teema kokkuvõtet üldmeediasse, mille abil tekitasime Eesti inimestes huvi grupiga liituda. Ja tulemused ei lasknud end kaua oodata…

TULEMUSED

Kogumispäevik on kasvas ühe kuuga 15 500 liikmeliseks, kellest üle 90% oli selle kuu jooksul grupi tegemistega aktiivselt suhestunud. Kuu jooksul tehti grupis üle 300 väärtusliku sisuga postituse, kirjutati üle 13 000 kommentaari ja jagati üle 30 000 laigi!
Grupi tegemised kogusid tänu strateegilisele kommunikatsioonile ühe kuuga üle 40 tasuta meediakajastuse ja huvi üha kasvab! Grupp ei jaganud lihtsalt väärtuslikke nõuandeid, vaid mõjutas reaalselt inimeste käitumist.

Esimese kuuga, mille fookusteemaks oli toidukulude optimeerimine, säästsid inimesed reaalselt üle 10 000 euro.

Säästetud summad ulatusid mõnekümnest eurost sadade eurodeni ühe leibkonna kohta!

LOOVUS, TULE MULLE APPI!

Kes võinuks arvata, et Eesti ühe suurima sotsiaalmeedia kogukonna loob pank? Seesama pank, mida paljud näevad igava, vanamoodsa ja kasuahnena ühendas inimesed ühise eesmärgi nimel liikuma sisuliselt 0-eelarvega. Aga see polegi oluline – oluline on see, kuidas suudeti inimesed aktiveerida reaalsete tulemuste nimel. See, kui paljusid perekondi aitab Kogumispäevik juba praegu, on ilmselt köömes selle ees, millist mõju avaldab see aastate pärast.

PR-eelarve ligi 1700 eurot

TULEMUSED

15 500 +

liiget, kasvab igapäevaselt paarisaja liikme võrra

90%

liikmetest on aktiivsed

40+

asjalikku tasuta meediakajastust

47 429

euro eest maksmata meediakajastusi

0

eurot kampaania meediainvesteering

Meta tiim

Ann Hiiemaa Partner ja tiimijuht

Internet Explorer Icon

NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.