Kuidas üks lihtne küsimus Prisma seni kõige tulemuslikuma hinnakampaaniani viis

„Siit poest odavad kartulid, teisest poest soodushinnaga liha ja kolmandast allahinnatud juust.“ … Kõlab tuttavalt?
Eesti ajaloo pikima majanduslanguse tõttu on inimeste fookus säästmisel. Samal ajal püüavad jaeketid hoida igat klienti trumbates üksteist üle erinevate allahindluste ja kollaste hinnasiltidega. Nii võib aga tunduda, et kogu aeg on igas poes kampaania ja iga pood on parima hinna pakkuja.
Probleem: hinnakampaaniate üleküllus ja väärtuspakkumise hajumine
Kui jaeketid võistlevad suurimate soodustuste pakkumises, ei suuda inimesed tegelikult jaekette ning nende väärtuspakkumisi eristada. Veelgi enam, säästusurve tõttu on umbes 25-40% inimestest hakanud lisaks oma põhipoele ka mõnes teises kaupluses käima. 67% inimestest on valmis sooduspakkumiste nimel kulutama rohkem aega ehk oma kõige väärtuslikumat ressurssi (Norstat, 2024).
Selles virvarris on raske eristuda. Veel raskem – meelde jääda.
Infoga pommitamise asemel me hoopis küsisime
Prisma eristus jaekaubanduse konkurentsitihedas reklaammöllus nutika sõnumiga „Miks me lihtsalt Prismas ei käi?“ ja sihtgruppide kaasamisega. Ühiskonnas valitseva mure võimendamise asemel panime inimesed PR-i abil oma käitumismustreid märkama ning pakkusime samas ka lahendusi.
Lükkasime käima hinnahääletuse ja andsime inimestele esmakordselt võimaluse ise öelda, mis tooteid Prisma sooduspakkumistesse soovitakse. Veebipõhine hinnahääletus toimus nii Prisma omakanalites kui ka Postimehes ja Delfis.

Kaasasime sihtgruppe kõnetavad püsiinfluencerid, kes jagasid isiklikke säästunippe, ning erinevate valdkondade spetsialistid, kelle teadmiste najal teha muudatusi oma tarbimisharjumustes. Näiteks Karmo Nigula võttis koos oma perega ette eksperimendi külastada 100 päeva jooksul vaid Prismat ning jagas jooksvalt oma isiklikke tähelepanekuid, võite ja ka väljakutseid.
„Miks me lihtsalt Prismas ei käi?“

Sisulised tegevused andsid võimalusel teenitud meedia kajastusi saada. Ühtlasi käivitas kampaaniasõnum “Miks me lihtsalt Prismas ei käi?” 2024. aasta viraalseima ja väga kaasahaarava turundusarutelu, mis liitis nii konkurente kui ka tarbijaid. Nii õnnestus klientidele meelde tuletada, et Prisma on üks vähestest jaekettidest, mis pakub püsivalt soodsaid hindu.
Tulemused numbrites ja ärilises mõttes
Inimestelt mõtlema panemine ja kaasamine ning keerulisel ajal lahenduste pakkumine toimis – selle tulemusel sündis Prisma seni edukaim hinnakampaania, mis märgiti 2025. aasta Kuldmuna konkursil ära korporatiivkommunikatsiooni kategooria pronksmunaga. Sotsiaalmeedias kujunes kampaaniast aasta viraalseim nähtus
ligi 1000
Inimest osales hinnahääletuses
Üle 18 000 korra
Loeti Postimehes eksperimenti „100 päeva Prismaga“
üle 500 000 vaatamise
Said mõjuisikute postitused erinevatel platvormidel
Üle 15
Teenitud meediakajastuse, millega säästeti ligikaudu 12 000 € meediakuludelt
75% (+14 protsendipunkti)
Kampaania märgatavus sihtrühmas
84% (+15 protsendipunkti)
Märgatavus konkurentide klientide seas
- Investeeringu efektiivsus: 3,7× väiksem investeering kui konkurendil, kes samal perioodil enim meediasse panustas.
- Iga märgatavuse punkt maksis 2,2× vähem kui enim meediasse investeerinud konkurendil.
Õppetunnid
- Lihtsus pääseb mõjule. Meeletus konkurentsis ja infokülluses tasub katsetada lihtsaid lahendusi, kuigi võib olla kiusatus mina vooluga kaasa.
- Kordused-kordused-kordused. Võta aega, et leida enda sihtgruppe kõnetavad mõjuisikud ja koostööpartnerid ning kaasa neid pikema perioodi vältel. Nii tekib samastumine ja sinu sõnumid jõuavad kinnistuda.
- Viraalseid fenomene ei saa planeerida. Aga saab luua sisu ja konteksti, kus need on võimalikud.
Meta tiim

Stina Pley Vanemkonsultant
