Kuidas Tele2 oma uhke jõulukampaania ära jättis
Jõulud on aeg, mil ettevõtted kulutavad raha nii ettevõtte-sisestele kingitustele kui ka suurtele ostukampaaniatele. Ent mis juhtub siis, kui jätta jõulukampaania sootuks ära ning suunata raha hoopis heategevusse? Just sellise julge teoga sai Tele2 hakkama möödunud jõuluperioodil, annetades 55 000 eurot hoopis õdedele ja hooldustöötajatele.
Tele2 väljakutseks oli näidata, et suurettevõtete jõulukampaanial võib olla suurem mõju nii ettevõtte-siseselt kui ka ühiskonnas laiemalt. Lisaks omapoolsele annetusele, mis Tele2 oma klientide nimel tegi, avasid nad ka jõuluperioodiks annetusliinid, jagasid kohvitasse tervishoiutöötajatele Olerexist tasuta kohvi haaramiseks ning käisid ise ka abis 1247 infoliinil, et vähendada sealsete töötajate koormust.
Kuidas kogu jõuludega kaasneva müra sees paista oma brändiga teiste seas silma ning tõsta meeldivust?
EESMÄRGID
- Kinnistada Tele2 kui challenger-brändi kuvandit ja rõhutada nii sisekommunikatsioonis kui ka üldmeedias Tele2 väärtuseid (julgus, hoolivus, kirg ja usaldus). Kaudselt tõsta positiivse kampaania abil brändi meeldivust.
- Kutsuda inimesi üles mõtlema nende peale, kes kriisis igapäevaselt kandvat rolli on mänginud, kuid keda piisavalt ei ole märgatud. Eesmärk polnud anda õdede ja hooldustöötajate toetuseks pelgalt toetussumma, vaid kutsuda inimesi üles nende peale mõtlema ning neid igakülgselt toetama. Koguda kampaania tulemusel õdede toetuseks lisaraha.
- Ühendada CSR-kampaania abil sisekommunikatsioonis ettevõtte töötajad ehk tele2lased nii, et väärtused poleks üksnes sõnad seinal, vaid et need oleksid integreeritud ettevõtte igapäevategevustesse ja töötajad tunneksid, et nende tööandja hoolib ning panustab ühiskonda tagasi.
“Ühendada CSR-kampaania abil sisekommunikatsioonis ettevõtte töötajad ehk tele2lased nii, et väärtused poleks üksnes sõnad seinal, vaid et need oleksid integreeritud ettevõtte igapäevategevustesse.”
STRATEEGIA
Strateegia puhul mängis tugevat rolli kahe eraldi suuna loomine (üldmeedia ja omakanalid), mis mõlemad olid toetatud tugeva sõnumistrateegia ning kommunikatsiooniplaaniga.
Üldmeedias keskendusime õdede ja hooldustöötajate igapäevastele väljakutsetele – väsimus, kurnatus, ajapuudus ja vaimne tervis – tähelepanu toomisele. Andsime üldmeedias kommunikatsiooniteavituse PAI kampaania 55 000 euro suuruse ning ühtlasi suurima annetuse kohta. Samuti rõhutasime üldmeedias Tele2 väärtuseid ning kutsusime inimesi üles annetama.
Sisekommunikatsioonis oli põhirõhk Tele2 oma inimesteni jõudmisel ning nende kaasamisel heategevusprojektidesse.
Tele2 kampaania algas 6. detsembril 2021. Integreeritud kampaania laiemaks levikuks kasutati PRi kõrval nii digi- kui sotsiaalmeediat, välimeediat, aga ka omakanalites otseülekande ehk live’i tegemist.
LOOVUS JA UUDSED LÄHENEMISED
Jõulud on annetamise, heategude ja rõõmu jagamise aeg. Ent tihtilugu on see periood siiski stressirohke ja närvesööv, sest aega napib ning kingituste tegemine pigistab rahakotti. Tele2ga suutsime vähendada müra ja pinget kingituste tegemise ümber ning tegime annetuse kõikide klientide nimel. Kõik see kinnitas ja tugevdas Tele2 challenger-brändi olemust, võideldes tavapäraste tarbimisühiskonnale iseloomulikule jõulukampaaniate vastu.
“Kõik see kinnitas ja tugevdas Tele2 challenger-brändi olemust, võideldes tavapäraste tarbimisühiskonnale iseloomulikule jõulukampaaniate vastu.”
PARTNERID
Täname imelisi Tele2 koostööpartnereid: PAI algatus, Not Perfect Tallinn, Mediabroker, VAAS ning Tele2 turundus- ja kommunikatsioonitiim: Eveli Paalberg ja Tiina-Mall Vannastu.
TULEMUSED
15
üldmeedia kajastust
14
erinevas meediakanalis
445 500
levik tiraaži põhjal
127 297
näitamist makstud meedias
56 000
inimeseni jõudmine sotsiaalmeedias
379
klikki
8245
kaasamist
1
KULDMUNA ’22 tunnustus (Hõbemuna)