Lugemisaeg 2 min

Kuidas McDonald’s ja Joel Ostrat tegid üheskoos ajaloolised burgerid? 

Raske on leida inimest, kes ei teaks nii suurt hiidu nagu McDonald’s. Kuidas tuua niivõrd globaalne bränd kohalikule klientuurile lähemale ja luua kampaania, mis peegeldaks just kohalikke maitseid ja inimesi? Selleks lasime Joel Ostratil luua Maestro burgeri retseptid, mis ajasid inimesed pöördesse mitte ainult Eestis, vaid kogu Baltikumis. 

See ei olnud lihtsalt hype. Tegu oli suurepäraselt läbi viidud meediasuhtlusega. 

McDonald’s otsis Maestro burgeri projekti jaoks Eesti meisterkokka, kelle retseptide järgi tehtud burgerid inimesi vaimustaksid. Otsiti burgerit, mis teeks tõeliselt ajalugu. Mõisteti, et Eestis on selleks võimeline ainult rahva poolt armastatud tippkokk Joel Ostrat. Retseptid jõudsid Eesti piiridest kaugemalegi ning vallutasid ka Baltikumi McDonald’s restoranid. 

Joel suhtles inimestega otse McDonald’s Eesti Instagrami konto kaudu, lasi televisioonis ja raadios saatejuhtidel burgereid maitsta ning andis enne lansseerimist Delfile eksklusiivintervjuu, mis oli loetavuse poolest Delfis esimesel kohal olev uudis. See ei olnud lihtsalt hype. Tegu oli suurepäraselt läbi viidud meediasuhtlusega. 

Aga meie strateegia ei töötanud üksnes traditsioonilises meedias. 

Meediakajastus Ärilehes.

EESMÄRGID 

  • Anda edasi sõnum, et tegemist ei ole lihtsalt järgmise McDonald’s burgeriga, vaid meisterkoka tasemel gurmeetoiduga. 
  • Anda edasi sõnum, et burgeri retsepti on loonud Eesti kokk. 
  • Rääkida vahetult ja läbipaistvalt retsepti loomisest ja koostisosade valimisest. 
  • Panna inimesed rääkima McDonald’s restoranide uutest burgeritest. 
Laulja Artijom Savitski nautimas Maestro burgerit.

STRATEEGIA 

PEAMINE ÜLESANNE: Anda edasi sõnum, et burgeri on loonud eestlasest kokk. 

KPI: Panna inimesed burgeritest rääkima. 

Sihtgrupp: 

  • Naised ja mehed vanuses 25–40 üle kogu Eesti
  • Toiduentusiastid – inimesed, kes armastavad head toitu, kuid ei ole tingimata kriitikud 

LOOVLAHENDUS  

Selleks, et luua tugev side globaalse brändi ja kohalike inimeste vahel, valisime Maestro burgerite valmistamiseks eestlaste poolt enim armastatud staarkoka Joel Ostrati. Lisaks burgerite retseptide valmistamisele sai temast kogu kampaania nägu terves Baltikumis. Tõime Joeli Eesti rahvale lähemale andes talle kasutada McDonald’s Eesti Instagrami konto. Saatsime ta telesse ja raadiosse koos saatejuhtidega burgereid sööma ning tegime Joelist kulleri ja lasime tal burgereid ka oma tuntud sõpradele viia. Tegime Joeli retseptidest uudise, mis oli loetavuselt Delfis esimesel kohal. 

SÕNUM: Eesti tippkoka Joel Ostrati retseptidega burgerid on Baltikumi McDonald’s® restoranide menüüs

Joel Ostrat kullerdas ise oma värskelt valminud burgereid McDonald’s restorani klientidele.

TULEMUSED

Paar päeva pärast lansseerimist hakkasid burgeri koostisosad restoranis otsa saama ning nädal pärast burgerite lansseerimist olid müügieesmärgid kahekordselt ületatud.

120

orgaanilist meediakajastust

60+

sotsiaalmeedia-postitust restorani külastajatelt

TOP1

Delfi uudis intervjuu Joel Ostratiga

edukaim

Maestro burger kogu baltikumis

tasuta

Influencerite kajastused sotsiaalmeedias

40 min

järjekorrad Mcdrive aladel

Meta tiim

Helin Naska kommunikatsioonikonsultant

Helin Naska Konsultant

Internet Explorer Icon

NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.