fbpx
Lugemisaeg 4 min

Koroona kiuste — rahvusvaheline pressireis tõi 17 kajastust rahvusvahelises premium-meedias

Kuidas kirjutada välisajakirjanikule pitch, mis võtaks kokku Eesti — maailma ühe kõige digitaalsema riigi, kus igal nurgal on sama palju rohelust kui häid ideid, tarku inimesi ning unikaalseid võimalusi investeerimiseks? Pressireisi idee sündis läinud kevadel koostöös meie hea kliendi, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusega (täpsemalt Invest Estonia, e-Estonia, e-residency, Trade with Estonia ja Visit Estonia). Isegi suurte võlude ja rohke uudismaterjaliga riiki nagu Eesti on päeva lõpuks keeruline vaid e-kirjaga kokku võtta. Miks mitte hoopis näidata, mis paik see selline on, kust sirgub sedavõrd palju ükssarvikuid?

Miks mitte hoopis näidata, mis paik see selline on, kust sirgub sedavõrd palju ükssarvikuid?

Kontekst oli vastuoluline – kui eestimaalased nautisid 2021. aasta suvel peaaegu et piirangutevaba elu, siis enamikus teistes riikides sellist vabadust ei olnud. Kui tegime juuli alguses esimesed kontaktid välisajakirjanikega, vastati meile hämmeldusega – kas tõesti korraldab keegi praegusel ajal pressireisi? Nii mõnedki välisajakirjanikud olid selleks hetkeks pikalt omi mõtteid paberile pannud vaid oma koduseinte vahel. Kuid kui on loodud piirangud, on loodud ka võimalused nende kontekstis toimetada, kas pole? Nii jõudsidki augustikuus Eestisse 10 ajakirjanikku rahvusvahelistest väljaannetest, kelle sulest sündis hiljem 17 kajastust rahvusvahelises premium-meedias.

Peamine väljakutse

  • Kuidas ehitada üles paeluv programm, mis kõnetaks eri valdkondadele keskenduvaid ajakirjanikke, ja tagaks kõigile ka turvalise reisi?

Laiahaardelise programmi loomine

Osalejate turvalisuse tagamiseks olime reeglites ranged: Eestisse reisijailt eeldasime vaktsineeritust, tegime maskid kohustuslikuks, kuigi Eestis tol hetkel seda ei nõutud – seda kõike selleks, et eri riikidest ja viiruskontekstist tulijad tunneksid end turvaliselt. Tegime kindlaks, et igas programmi osas oleks alati võimalik inimesi hajutada ning pakkusime ajakirjanikele võimalust osaleda ka üle veebi. Pressireisile tuli füüsiliselt kohale 10 ajakirjanikku Ameerika Ühendriikidest, Ühendkuningriigist, Saksamaalt, Hollandist, Belgiast ja Lätist, lisaks liitus üks ajakirjanik pressireisiga veebi vahendusel. 

Koostöös EASiga loodud programm kattis mitmeid erinevaid valdkondi. Kutsutud ajakirjanike ühiseks nimetajaks oli business lifestyle, mis lubas haarata ajakirjanikke nii tehnoloogia, startup– kui ka reisimis- ja elustiiliväljaannetest – ning sel sihtrühmal tugines ka programm. Nii said ajakirjanikud ülevaate meie digiühiskonna arengutest, ärivõimalustest, iduettevõtetest ja ettevõtluskeskkonnast, pöörates seejuures tähelepanu ka siinsele eluolule – loodusele ja linnaruumile.

Kohtumised kõneisikutega avalikust sektorist tehnoloogiatippudeni

Kolme päeva vältel tutvustasime Eesti ainulaadset kombinatsiooni looduslähedusest ja digitaalsusest – viimasest sündis ka pressireisi kandev pealkiri “Digitally Wild”, mille sisu oleks pelgalt e-kirja või telefonikõnega olnud keeruline välisajakirjanikele edasi anda.

Reisi vältel viisime ajakirjanikud sauna, lõime võimaluse vestelda, kohvitass näpus president Kersti Kaljulaidiga, kuulata Stenbocki majas peaminister Kaja Kallase mõtteid digiriigi kui ka trenni tegemise kohta, tellida Starshipi robotite abil kamašokolaadi, avastada Eesti startup-maastikku nii Telliskivis kui ka Ülemiste Citys, õhtustada ministritega ning maitsta Eesti tippkokkade valmistatud roogasid. Kirsiks tordil sai ootamatu kohtumine elava legendi, helilooja Arvo Pärdiga isiklikult. 

Julgus asjaoludega kohaneda ning oskus piiratud tingimuste kontekstis võimalusi leida tasus end igati ära.

Julgus asjaoludega kohaneda ning oskus piiratud tingimuste kontekstis võimalusi leida tasus end igati ära – pressireis tõi kohale ajakirjanikud väljaannetest nagu The Economist, Bloomberg, The Washington Post, Forbes, Sifted, Computer Weekly, Tech.eu, ID Connect, US Today, Handelsblatt jt. Kiideti nii äärmiselt huvipakkuvat programmi kui ka tipptasemel organiseeritust. Siinkohal sügav kummardus kõigile külalistele ja kõneisikutele, kes olid varmad tõendama oma nakkusohutust ning järgima kokkulepitud eripiiranguid.

3

päeva

11

ajakirjanikku

17

kajastust rahvusvahelises meedias

32

Eesti kõneisikut

Meta tiim

Mirjam Mäesalu Projektijuht, vanemkonsultant

Internet Explorer Icon

NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.