Digiajastu mängureeglid: miks ei saa tark bränd endale suvel vaikust lubada
Aasta-aastalt on üha vähem põhjuseid, miks jätta suvi kommunikatsiooniplaanis unarusse. Digitaalne meedia on muutnud inimeste info tarbimist sedavõrd, et vaikimine suvel ei tähenda enam strateegilist pausi, vaid nähtavuse loovutamist aktiivsemalt konkurendile.
“Suvel on hapukurgihooaeg ja siis ei tasu positiivsete uudistega meediasse trügida, need jäävad tähelepanuta. Inimesed lihtsalt ei tarbi suvel meediat,” oli veel viis aastat tagasi levinud arvamus.
Digimeedia pealetung on seda aga muutnud. 91 protsenti Eesti elanikest tarbib uudiseid nutiseadmes. Uudised jõuavad inimesteni kõikjal: rannas, metsas kui ka ühistranspordis. Suvi ei pane inimeste meediatarbimist enam pausile nagu varem. Muutub vaid viis, kuidas infot vastu võetakse.
Tänapäeva PR seisneb oskuses pakkuda sisu, mis leiab õigel ajal ja õiges kohas tee sihtrühmani. Juba ammu ei toimu see üksnes ajaleheartikli või pressiteate abil. Seesama lugu võib jõuda inimesteni läbi sotsiaalmeediaplatvormi, kogukonnagrupi või hoopis mõjuisiku. Võib-olla on Sinu brändi jaoks kõige õigem aeg oma sõnumit levitada just suvel?
Ole seal, kus on sinu klient
Kommunikatsiooniagentuurina on meie esimene küsimus klientidele: “Mille jaoks teie kliendid teid tegelikult palkavad?” See on tuum, millest algab igasugune mõtestatud tegevus ja nähtavuse loomine. Inimesed ei vali brände sellepärast, et need on valjud, ilusad või aktiivsed.
Nad “palkavad” neid lahendama oma elu või tööelu konkreetseid väljakutseid: tegema valikuid lihtsamaks, andma enesekindlust, tooma selgust, käivitama ideid või meeleolu parandama. Kui sa tead, kes on sinu kliendid, mida sa nende jaoks lahendad ja millal nad on valmis sind kuulama, siis ei teki sul aastases kalenderplaanis pause.
Paljude brändide jaoks võib suvi olla just üks nutikamaid perioode esiletõstmiseks: vähem müra, rohkem ruumi ja vastuvõtlikum publik.
“Vähem müra, rohkem ruumi ja vastuvõtlikum publik”
Kui oled kohal, jääd meelde
Kui töötempo aeglustub ja kalendris tekib rohkem ruumi, siis inimesed vaatavad rohkem ringi. Nad ümber hindavad teenusepakkujaid, otsivad uusi lahendusi, kujundavad uusi tarbimisharjumusi. See on hetk, kus bränd saab end positsioneerida tähenduslikult ja rahulikult: lärmita, ent sihiga.
“Bränd, kes mõistab, et tema sihtrühm tarbib ka suvel, saab aru sellest, et puhkus ei tähenda vajaduste kadumist. See tähendab, et suvel on keskkond lihtsalt teine. Seesama bränd oskab uues keskkonnas oma kommunikatsiooni kohandada.”
Suvel vaikinud bränd kaotab rohkem kui meediakajastuse
Parimad agentuurid loovad suveks sisupakette, pakuvad ajakirjanikele hooajale vastavaid lugusid, aitavad juhte LinkedInis aktiivsena hoida ja kaasavad mõjutajaid, kelle kaudu jõuab sõnum loomulikult tarbijani.
Turundus- ja tegevjuhid, kes mõistavad, et PR ei ole hooajaline kampaania, vaid järjepidev usaldusväärsuse ehitamine, kasutavad suve strateegiliselt. Kui enamik konkurente vaikib, on mõnevõrra lihtsam pääseda meediasse: sõnumi nähtavusele on rohkem ruumi ja tõenäosus meelde jääda on suurem.