Meta Advisory on Aasta Kommunikatsiooniagentuur 2025
1 kord on juhus, 2 korda on kokkusattumus, 3 korda on muster
Meta Advisory on kolmandat korda Aasta Kommunikatsiooniagentuur. Meie juhtivaprtner Andreas Kaju jagas Turundajate Liidule mõtteid võitmisest, agentuuritööst ja laiemast maailmas toimuvast. Siit leiad mõned nopped intervjuust.
Meta triumfeeris aasta kommunikatsiooniagentuurina kolmandat korda. Seekord oli saagiks kuld, kaks pronksi ja erimuna. Kuidas tulemusega rahule jäid?
Ma vaatan seda mitmest küljest. Kuldmunade arv ei määra, kas aasta oli edukas. Oleme ettevõte. Klientide usaldust meie vastu näitab ennekõike raha – teenitud tulu. See on meie peamine usalduskapital.
Meil läks okeilt. Meil ei saa palju paremini minna, kui läheb meie klientidel. Aga mis selles eelmises aastas enam elada, minevik on minevik. Elame homses. Maailmaturgudel valitsev metsik ebakindlus mõjutab ka meie kliente.
Ükski klient ei ole meie juurest viimastel kuudel ära läinud ega ole ka praegu minemas, aga keegi ei julge suuri investeeringuid teha. Tehingute aktiivsus on külmunud. Ei toimu suuri ülevõtmisi ega tehinguid, kust ka meile tööd tekiks. Eestisse ei tule uusi rahvusvahelisi ettevõtteid (tõe huvides: intervjuu toimumise ja avaldamise vahel sai Meta ühe projekti seoses Eestisse tootmist planeeriva Euroopa ettevõttega – toim.).
Kui arvestada, et suutsime geopoliitilisest olukorrast ja sõjast hoolimata kasvada, siis olen rahul. Teistmoodi ei saaks tervemõistuslik inimene vastata. Aga see kõik tuleb palju suurema pingutusega kui varem. Aastaid tuli töö palju lihtsamini.
Milline on tehnoloogilise revolutsiooni laiem mõju ühiskonnale? Meiegi portaalis on räägitud, et kõik peavad prompt’ima ehk viipama õppima, aga noh, kõik inimesed ei saa viipamisega tegeleda. Paljudel inimestel võibki töökoht ära kaduda. Mis neist saab?
Töökohad ei kao kuhugi, aga pooled inimesed, kes praegu sektoris töötavad, kaotavad töö. Seda tööd hakkavad tegema inimesed, kel on tehnoloogilised oskused. Need inimesed, kel ei ole, jäävad maha.
Kaob vajadus inimeste järele, kes tahavad lihtsate asjade tegemise eest liiga palju raha küsida. Oleme kõigis uue tehnoloogia lainetes näinud, et ühiskonna produktiivsus pigem kasvab.
Kindlasti on siin sotsiaalset ebaõiglust. Kindlasti saavad noored mingisuguse eelise, sest neile tuleb see kõik loomulikumalt. Vanemad põlvkonnad peavad rohkem õppima.
Arvan, et vaja on arukamaid ja nutikamaid inimesi ning meie valdkonnale on see hea, sest tase tõuseb.
Oluline on see, et õppimise vastutust ei saa panna ainult inimeste õlule. Mina ja mu partnerid vastutavad, et õppimine toimuks. Meil on koolitusplaanid. Viin ise ettevõttes seminare läbi. Kuna oleme osa Euroopa kõige suuremast strateegilise kommunikatsiooni ettevõttest Rud Pedersenist, siis on meil ka grupiülene taseme tõstmise kava.

Kas ses valdkonnas peab vaimsele tervisele rohkem tähelepanu pöörama kui mõnes teises? Ja kas me tegeleme selle probleemiga piisavalt?
Ma ei oska öelda, kas see on sellele valdkonnale spetsiifiline. Ilmselt võib seda üldistada kogu nõustamise valdkonnale. Elu muutub siin väga kiiresti. Elame murrangu ajastul ning klientide stress jõuab ka nõustajateni. See seab meie tüüpi ettevõtete töötajad suure surve alla ning meil on eriline kohustus vaimset tervist jälgida. Tegime juba aastaid tagasi koostöös Peaasjaga esimese uuringu ning võtsime kõigile oma inimestele täiendava eraravikindlustuse.
Ma arvan, et juhtidena ei tasu end petta. See, et sa korraldad töötajatele šampanjaga üritusi, paned kontorisse pinksilaua või käite padelit mängimas, ei ole inimeste vaimse tervise eest hoolitsemine.
Vaimse tervise eest hoolitsemine on see, kui suudad juhtida nende töökoormust, olla teadlik, kas nad saavad oma tööga hakkama ning pakkuda neile vajalikel hetkedel kogenumate kolleegide toetust. Selleks, et seda teada, pead kogu aeg inimeste tööeluga kursis olema. See vajab aktiivset juhtimist.
Juht peab teadma, kas inimesel on raske või mitte. Töötajad peavad juhilt seda vastutust ka nõudma. See ei tähenda, et kultuur peab pehmeks minema. Vastupidi. Meie sisemine kultuur on nõudlik ja tulemusele orienteeritud, aga seda on vaja teha nii, et inimestel oleks samal ajal turvaline.
Juhtimine on kunst, mida on vaja teha läbimõeldumalt kui varem. Enam ei saa nii, et koosolekul ütled inimestele, et meil on vaja rohkem kliente ja nõuad neilt müüki. Sel ei ole mingit mõtet. Sellised ettevõtted konkurentsis ei püsi.
Koos minuga on meil neli juhti. Me kõike oleme pidanud paremaks saama ja saame veelgi. Kui rääkisin õppimisest, siis kõige suurem vastutus on meil endal.
Kui töötajate vaatenurgast vaadata, siis nemad ootavad, et nad saaksid areneda ja neil oleks perspektiivi. Kui jälle üks aasta möödas on, peab töötaja tundma, et ta sai selle ajaga paremaks. Selle nimel teeme koos juhtidega süsteemset tööd.
Ma jõuan lõpetuseks Kuldmuna juurde tagasi. Kui sa siin tänukõnet pidasid, siis ütlesid, et sa alguses ei hoolinud väga neist auhindadest, aga hiljem said aru, et meeskonnale on tähtis.
Esimesed seitse aastat ei esitanud me Kuldmunale ühtegi tööd. See ei tundunud oluline. Tead, ma arvan, et suhtusin ka veidi üleolevalt. Ettevõtte asutajal ja juhil peab olema tugev enesehinnang ja usk sellesse, mida tehakse. Jah, ma suhtusin sektorisse natuke üleolevalt.
Usun, et teeme oma asja endiselt eriliselt, aga praegu näen end rohkem sektori osana. See, kui hästi meil läheb, ei sõltu ainult meist, vaid ka sellest, kui kõva on tase tervikuna. Kui kliendid arvaksid, et tase on üldiselt väga kehv, siis see mõjutaks ka meie hinnastamist.
Kuna kliendid tajuvad seda kategooriat tihti väheväärtusliku või tarbekaubana, umbes, et vahet pole, mis marki nad ostavad, siis meie roll on tegelikult tõestada, et see ei ole tarbekaup. Me ei tohiks seda võitlust üksi võidelda.
Seetõttu olen ümber hinnanud, kui tähtis on kokkupuude ja koostöö teiste agentuuridega. See on ühine võitlus taseme nimel. Kuldmuna on üks osa sellest. Ühine taseme tõus ja taseme hoidmine pole mingi abstraktne või moraalne küsimus, vaid hästi praktiline.
Ja muidugi – sain lihtsalt aru, kui väga meeldis kolleegidele tehtud tööde eest tunnustust saada. Kui sa midagi ei võida või võidad vähem, kui lootsid, on kurbust tunda. Aga need asjad käivadki koos. Selleks, et tõeliselt rõõmu tunda, pead ka kaotusvalust osa saama. Saime Kuldmuna abil aru, kui oluline on inimestele tunnustus ja võtame tunnustust ka ettevõtte sees tõsisemalt.
Loe täispikka intervjuud TULI portaalist.
GALERII































