Meta Advisory asutas eraldi start-up ärisuuna
Eesti juhtiv avalike suhete nõustaja META Advisory lõi uue äritiimi Meta Alpha, mille fookuses on idufirmade kasvu toetamine. Tiim koosneb startup-kommunikatsiooni ja turunduse ekspertidest.
META Advisory on aastate jooksul nõustanud teiste seas Uberit, Starshipi, Lightyeari, Wolti, Kwotat, Äiot, Bikeepi, Snabbi, Jobbaticali, MeetFranki, Skeletoni, Clevonit, Eleporti, Futugridi, GScani ja paljusid teisi. “Oleme kümme aastat juba toetanud kümnete Eesti tehnoloogiaidude kasvu – alates sõnumiplatvormide koostamisest kuni raha kaasamise ja välisturgudele laienemise kommunikatsioonini. Selle käigus kogutud õppetunnid on lihtsad: idufirmade kommunikatsioon erineb kasumlike turuliidrite omast. Kiiresti areneda soovival idul on vaja ka nõustajalt kiirete ja mõõdetavate tulemuste saavutamise suutlikkust, valmidust katsetada, eksida ja uuesti katsetada käigu pealt. Aga ülekõige paindlikkust – nii koostöövormide kui muutuvate eesmärkide osas. Selle kogemuse pealt disainisime eraldi tiimi, mille riskiisu on suurem, mille tööaeg ja töövõime on võrdne idudest klientide omaga ning kus ollakse suutelised arvestama start-upi arenguetappidest tulenevate iseärasustega,” avaldas Meta Advisory partner ja Meta Alpha juht Ann Hiiemaa.
Nii nagu Meta Advisory on asutatud suure finantskriisi põhjas, 2009. aastal, nii on parim aeg idudele kohandatud lähenemisega nõustamistiimi loomine just nüüd, kui tehnoloogiaettevõtete finantseerimine kidub ning vähemaga on vaja saavutada rohkem. See tähendab ühtlasi ka seda, et META Alpha teenuseportfell on oluliselt laiem kui üksnes meediasuhtlus ja lokaalne PR. Tiimi on kaasatud turu tugevaimad kasvuturundajad, SEO-spetsialistid ning ärinõustajad.
“Meie tugevuseks on kogemus – meie tiimiliikmed on ise ehitanud idusid ja konsulteerinud nii Eesti juhtivaid kui ka alles alustavaid start-up ettevõtteid. Oleme õppinud oma eduelamustest ja ka rasketest otsustest. Teame, mis toob tulemusi ja mis lihtsalt raha ning energiat põletavad. Keskendume sellele, kus on tulemusi ja kasvu oodata,” lõpetas Hiiemaa.
Enne uue ärisuuna loomist viis Meta Alpha idufirmade juhtide seas läbi küsitluse, mis näitas selgelt, et ettevõtete põhiliseks fookuseks on raha kaasamine ja uute toodete või teenuste turule toomine. Kui üle poolte idufirmade asutajatest teevad turundust ja kommunikatsiooni ise, siis 30% vastanutest kasutavad majasisest spetsialisti ning vaid 10% kasutab välise agentuuri abi.
Meta Alpha kliendisuhete juht Lily Mägi sõnul ei jätku idufirmade arengu esimestes faasides piisavalt tugevaid turunduskommunikatsiooni taustaga inimesi ega ressursse. “Üks inimene ei suuda ettevõtte kõiki turundusvajadusi katta. META Alpha on turunduskommunikatsiooni tiim, mis teeb koos ettevõttega ära kõik alates positsioneeringust ja lõpetades kasvuturundusega. Meie asi on korda luua seal, kus alustaval ettevõttel valitseb veel korralagedus – ehitame üles need funktsioonid, mis idu põhiäri kasvu toetavad,” lisas Mägi, kelle sõnul näitas küsitlus, et ühe kolmandiku vastajate jaoks oli oluline jõuda ka oma sihtrühmade jaoks olulistesse maailma juhtivatesse meediaväljaannetesse. Just seepärast keskendub Alpha oma globaalse PRi tugevuste laiendamisele. “Meta Alpha on ka osa maailma juhtivast tehnoloogia kommunikatsioonivõrgustikust Convoy. Nii suudame väga kiiresti leida tugeva partneri kõikidest maailma olulistest pealinnadest ja ärikeskustest,” ütles Mägi.
META Alpha on Eesti juhtiva avalike suhete nõustaja META Advisory ärisuund, mis on loodud Balti regiooni idufirmade arengu toetuseks. Tiimi kuuluvad kasvuturundusele keskenduv Madis Trei, SEO-spetsialist Annika Helendi, copywriterid Maria Magdaleena Lamp ja Vira Suarez ning toote- ning teenusearenduse konsultant Anni Sinijärv. Lisaks on Meta Alpha iduportfelli käsutuses rahvusvaheline tehnoloogia kommunikatsioonivõrgustik Convoy ja Rud Pedersen Groupi ettevõtted Euroopas ning teised Meta Advisory partnerid üle kogu maailma.