fbpx
Lugemisaeg 5 min

Kuidas oma turunduskampaania meedias nähtavaks teha?

Rinnakiosk x META

Ülevaade:

  • Meediakajastused: 17
  • Reach: 383 800 inimest
  • Eesmärk: kinnistada R-kioski kuvandit kui sotsiaalselt vastutustundlikust brändist, kes teeb tegevusi, millel on päriselt mõju.

Kampaania taust: 

Rinnakiosk oli suvine kampaania, mille viisid läbi Reitan Convenience ja Tervisekassa. Loovidee autor oli AD Angels. Kampaania eesmärk oli tõsta teadlikkust rinnavähi varajase avastamise olulisusest. Pärnu ranna R-kiosk muudeti juulis ja augustis Rinnakioskiks, et juhtida tähelepanu rinnavähile. Turunduskampaania meediahuvi loomiseks oli võtmetähtsusega leida uudisväärtuslik nurk ja kasutada strateegilist kommunikatsiooni, et teema tõuseks avaliku huvi keskmesse.

Väljakutse ja lahendus: 

Kuulates inimesi ja monitoorides erinevaid sotsiaalmeediakanaleid, mõistsime, et Rinnakiosk ja selle asukoht Pärnu rannas mõjusid inimestele provokatiivselt. 

Kui esialgu tundus see väljakutsena, siis panime selle enda kasuks tööle. Sellest kujuneski peamine sõnum turunduskampaania võimendamiseks meedias. Traditsiooniline teavituskampaania sai äkitselt uue nurga – miks selline lähenemine aastal 2024 provokatiivsena mõjub? 

Selle info abil leidsime viisi, kuidas panna meedia teemast rääkima, pakkudes lugusid ja fookust, mis kutsusid kaasa mõtlema ja diskussioone tekitama. Uudisväärtuse leidmine ei seisnenud pelgalt terviseteadlikkuses, vaid ka kampaania vormis ja ühiskondlikes hoiakutes, mis pakkusid ajakirjanikele huvi ja lõid lisavõimalusi pikemateks intervjuudeks.

Eesmärgid:

  1. Brändi kuvandi tugevdamine: Esitleda R-kioskit kui sotsiaalselt vastutustundlikku brändi, mis hoolib tervisest ja oma töötajatest. Kujundasime tugeva ja lihtsa sõnumi, miks ettevõte kampaaniat teeb – üle 90% ettevõtte töötajatest on naised, seega on teema neile oluline ja nad tahavad sellele tähelepanu juhtida. Lühike ja lööv sõnum. 
  2. Muuta turunduskampaania meediale huvipakkuvaks: meedia vajab alati rohkemat, kui pelgalt infot kampaania toimumise kohta. Pakkuda tuleb leidlik, lisaväärtusega nurk, mis loob võimalikult palju meediakajastusi.  
  3. Teavitamine: Suurendada avalikkuse teadlikkust rinnavähi ennetamisest ja julgustada inimesi regulaarsetele tervisekontrollidele.

Tegevused:

  • Avaüritus Pärnu rannas: Korraldasime avaürituse, kus avati Rinnakiosk ja tutvustati kampaaniat ajakirjanikele.
  • Meedia kaasamine: Pressiteadete ja piltide jagamine avaüritusest, intervjuude pakkumine ning taustainfo jagamine ettevõttele laekunud kampaania tagasiside kohta.
  • Meedianurga muutmine: Esimese tagasiside põhjal kohandasime kommunikatsioonistrateegiat, et rõhutada, miks Rinnakioski provokatiivne lähenemine ühiskonnas küsimusi tekitab. See andis võimaluse meediale pakkuda uusi vaatenurki ja põhjalikumaid kajastusi. 

Tulemused:

  • 17 meediakajastust, sealhulgas intervjuud nii ajalehtedes kui ka raadios.
  • 383 800 inimeseni jõudis kampaania läbi meedia.
  • Pärnu rannas 700 inimest skanneeris QR-koodi ja mõtles oma tervisele.
Internet Explorer Icon

NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.