fbpx
Lugemisaeg 2 min

Kuidas läheneda turunduses traditsioonilistele tähtpäevadele?

Turunduskampaaniate planeerimisel pööratakse tihti tähelepanu iga-aastastele tähtpäevadele. Balti Jaama Turu halloween’i tähistamise kogemus näitab, et mittetraditsiooniline lähenemine ja palju loovust toovad soovitud tulemused. Lisaks suurele meediatähelepanule sai näituse kajastus Kuldmuna sündmuse kommunikatsiooni kategoorias pronksi.

Balti Jaama Turg oli eelmisel sügisel olukorras, kus piirangute tõttu oli tavapäraste ürituste korraldamine keeruline. Nii asutigi koguma mõtteid, kuidas hoida melu turul teisiti. Arvestades, et halloween seondub tugevalt kõrvitsatega, siis oli võimalusi turu dekoreerimiseks omajagu. Samas said kõik aru, et kõrvitsa ja hernehirmutiste lahendust kasutades jääb tähelepanu köitmiseks väheks. Ühtäkki tuli Balti Jaama Turu turundusspetsialistil Margaret Ištšenkol idee siduda halloween’i tähistamine keskkonnaprobleemidega. Koledate nägudega kõrvitsad võivad olla ju natuke hirmutavad, aga päriselt hirmsad asjad on need, mis juhtuvad meie ümber päris elus, just nüüd ja eriti noorema sihtgruppi jaoks.

Näitus Balti Jaama Turu ees.

Nii otsustasimegi väljendada keskkonnaprobleeme installatsioonide kaudu. Kampa tulid varem I Land Soundile installatsioone loonud projektijuht Taavet Bristol ja kunstnik Laura Pormeister, kes aitasid kokku panna kunstiliselt väga tugeva käsitluse.

KAMPAANIA EESMÄRGID

  • Pöörata tähelepanu keskkonnaprobleemidele ja näidata, kuidas keskkonda paremini hoida.
  • Kõnetada oma igapäevaseid kliente ja tuua juurde uusi kliente.
  • Teenida meedia silmis suurt tähelepanu.
  • Tõsta teadlikkust Balti Jaama Turu brändist.
  • Näidata Balti Jaama Turu rolli vastutustundliku ettevõtluse arendamisel.
Kajastused meedias.

KAMPAANIA STRATEEGIA

Lähenesime turunduskampaaniale loovalt ja Balti Jaama Turule paigaldati 11 installatsiooni, millel igaühel oli tugev sõnum, mis viitas konkreetsele keskkonnaga seotud valupunktile.

Näituse läbivaks teemaks sai keskkond – alates masstootmise kahjulikkusest kuni jäätmemajanduse probleemideni. Kaubandusettevõttena on Balti Jaama Turul oluline roll vastutustundliku ettevõtluse arendamisel, mistõttu sobis näitus selleks väga hästi, andes olulise signaali, et tarbida tuleb mõistlikult.

Näituse toimumist toetasime meedia- ja sotsiaalmeedia tegevustega ning juba esimestel päevadel saime meedias palju tähelepanu. Suurema nähtavuse ja leviku tagamiseks võimendasime meediakajastusi Balti Jaama Turu Facebooki lehel. Lisaks veel Instagrami postitused, mis näitasid turu külastajate positiivseid emotsioone ja tutvustasid nii näituse ideed kui ka installatsioone.

Balti Jaama Turu Instagrami postitused jõudsid kordades rohkem inimesteni.

TULEMUSED

Saime tänu loovale lahendusele ja hästi tehtud kommunikatsioonile tähelepanu sellistes meediakanalites, kuhu me klassikalise turunduskampaaniaga ei oleks kunagi saanud. Näiteks „Ringvaade“, „Reporter“ ja venekeelne „Aktuaalne Kaamera“. Lisaks veel meediakajastused online meedias ja trükis.

Instagrami postituste reach oli keskmisest 10 korda kõrgem ja turul tehtud pildid levisid orgaaniliselt sotsiaalmeedias ja kommuunides. Samuti vahetu kontakt turu külastajatega, kes tulid kunstnikega rääkima ja installatsioonide kohta küsima.

10

korda kõrgem Instagrami postituste reach

90 000

näituse külastajat

50+

sotsiaalmeedia postistust Balti Jaama Turu külastajatelt

Meta tiim

Riin Härma Vanemkonsultant

Internet Explorer Icon

NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.