Eesti pürgib tähtede poole: kuidas korraldada edukalt rahvusvaheline konverents kosmosevaldkonnas?
Eestlaste digipädevused leiavad maailmas aina rohkem kasutust: rahvusvaheline kogukond hindab kõrgelt nii Eesti era- kui ka avaliku sektori praktilisi teadmisi kosmose küberturvalisuse valdkonnas. Seega oli ka aeg küps alustada ainulaadset konverentsiseeriat, mis tooks Eestisse kokku küber-ja kosmoseturvalisuse eksperdid üle maailma. Seejuures viidi konverentsi kommunikatsiooniplaan ellu vaid ühe kuuga!
Rahvusvaheline kosmosekonverents toimus 10.–11. november inglise keeles ning valitsuse piirangute tõttu ka hübriidformaadis, milles nägime ainult võimalusi. Järsku oli võimalus kutsuda rohkem osalejaid üle maailma. Kohapeal saime loa kaasata esinejad, korraldajad ja mõned huvilised, et muuta digitaalne ülekanne ning esinejate jälgimine tavapärasest zoomi koosolekust kordades huvitavamaks. Seega said teised osalejad üle kogu maailma võimaluse jälgida konverentsi virtuaalselt.
EESMÄRGID
1. Tekitada huvi Eesti esimese kosmose julgeoleku ning küberküsmusi kaasava konverentsi vastu ja toetada konverentsi piletite müüki.
2. Näidata integreeritud kommunikatsioonilahenduste abil, et Eesti on innovatsiooniliider ning meil on laialdane kompetents kosmose küberkaitse ja kosmoseliikluse korraldamise (STM) valdkonnas.
3. Luua ühiste huvidega kogukond, kes soovib osaleda ja kaasa rääkida konverentsi ning selles käsitletavate teemade osas ka järgmistel aastatel.
SIHTGRUPP
- Kosmose küberturbe teenuse pakkujad (kosmosetehnoloogia ettevõtted, sh (kosmosetehnoloogia) iduettevõtted, küberturbe harjutuste pakkujad, ülikoolide eksperdid);
- teenuse kasutajad (maajaamade operaatorid, satelliitide võrgustik, satelliitide integraatorid, kosmoseandmetel põhinevate teenuste pakkujad (kaugseire, IoT, side), andmekeskused);
- kaitsevaldkond;
- rahvusvahelised organisatsioonid – ESA, NATO, EUMETSAT, ÜRO, EUSPA;
- riikide kosmoseagentuurid või kosmosebürood.
STRATEEGIA
Lõime integreeritud kommunikatsioonikampaania, mille põhirõhk oli innovaatilistel kommunikatsiooniplatvormidel ja viisidel, mis aitaks meil jõuda nišiauditooriumini, kellega meil eelnev kogemus puudus. Strateegia hoomas traditsioonilist meediat, Eesti kosmosebüroo partnerite ja esinejate omakanaleid, broadcastide sarja, hackathoni, sotsiaameediat (LinkedIn, Twitter, Facebook), koostööd kosmose valdkonnas tegelevate sisuloojatega ning digireklaame. Taktikalise plaani osana julgustasime kõiki konverentsiga seotud osapooli neile isikustatud sotsiaalmeedia sõbralikke visuaale jagama.
KUIDAS ME SEDA TÄPSEMALT TEGIME?
- Partnerite aktiveerimine
Juba konverentsi korraldamise eelstaadiumites mõistsime, et suur osa kosmosevaldkonnas tegutsevatest ekspertidest on aktiivsed Twitteris – nii leidsime sotsiaalmeediavõrgustikust nii mõnegi partneri ja ajakirjaniku, kes muul viisil meie eeltöös poleks kajastunud. Kuna konverentsi korraldaja (EAS) andis meie käsutusse ka väga sotsiaalmeedia sõbraliku brandbook’i, saime isikustada koostööpartneritele visuaale, mida julgustasime nende omakanalites jagama, võimendades meie auditooriumi.
- Digimeedia
Integreerisime EASi kosmosebüroo kanalitesse nii (showcase) üritusi kui ka konverentsiga seotud sagedasi postitusi, et pakkuda informatsiooni nii lehte juba jälgivatele kui ka uutele huvilistele. Samamoodi kaasasime LinkedIni, et tagada pidev infovoog ning luua konverentsi eel põnevust. Taaskord tuli abiks fakt, et esinejad, kes on harjunud oma tegemisi niigi LinkedInis jagama, jagasid ka nüüd rõõmuga üritust, ning selle all tehtavaid positusi, kus nad peatselt esinevad.
Nägime, kuidas sotsiaalmeedia postitused, mida esinejad jagasid, jõudsid palju suurema ja palju täpsemini just meie niššiauditooriumini, kui sätestatud digireklaamid. Orgaaniline kaasatus for the win!
- KOSMOSE “SUUNAMUDIJA”
Nagu ka teistes tegevusalades, on ka kosmosevaldkonnas oma suunamudijad. Nii tegime koostööd kosmosevaldkonna eksperdiga Remco Timmermansiga, kes võimendas kosmosekonverentsiga seonduvat infot oma isiklikes kanalites (Twitteris ja LinkedInis). Jällegi leidsime, et parim viis, kuidas jõuda niššiauditooriumini, on teha koostööd ning rakendada omakanaleid, mis kuuluvad nendele, kellel on auditooriumiga eelnev suhe.
- Broadcastid
Broadcasti sarja eesmärk oli tekitada eelnevat huvi konverentsi vastu, tutvustada üritusel käsitletavaid teemasid ning toetada konverentsi piletite müüki. META filmis koostöös Marathon Studiosega kokku kolm episoodi erinevatel konverentsiga haakuvatel teemadel.
– Cyber Exercises and Space – Silver Lodi (Spaceit), Lauri Kimmel (Spaceit), Silver Saks (NATO CCDCOE) – Cyber Security on Earth and in Space – Marily Hendrikson (Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium), David Ferguson (ScotlandIS)
– Space Traffic Management –Paul Liias (Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium), Kai-Uwe Schrogl (ESA, Saksamaa majandus- ja energiaministeerium).
TULEMUSED
400
osalejat konverentsil
24 000
inimeseni jõudis info üritusest
50
erinevast riigist pärit osalejad
8419
inimeseni jõudis info Hackathoni üritusest
15
meeskonda osales hackathonil