Kuidas jõuda kolme nädalaga nii kodumaiste kui ka rahvusvaheliste rallifännideni?
Alates 2010. aastast on Eesti korraldanud Rally Estoniat – sündmust, mis on pugenud paljude eestlaste ja välismaiste motospordi fännide hinge. Tänaseks on suurüritus teinud märkimisväärset tööd, et vähendada nii pealtvaatajate kui ka sõitjate tekitatud keskkonnasaastet, olles saavutanud ka FIA Keskkonnaakrediteerimise Programmi kõige kõrgema taseme.
Veelgi keskkonnasõbralikuma ralli heaks sõlmis Rally Estonia koostöölepingu kliimaidu KWOTAga, kes aitas kompenseerida rallil tekkinud süsinikuheite hulka. Nende plaan ja eesmärk oli lihtne: julgustada võimalikult paljusid rallifänne ostma tokeneid. Fännid said tokenite ostmisega toetada materjalitootjaid, kellel rahaline toetus aitab kasutada rohkem taaskasutatavaid materjale oma tootmisprotsessis. Kui kasutada vähem toormaterjali kaupade tootmisel, väheneb süsinikuheite kogus vähemalt 50%.
Väljakutse
Sageli ei seostata autospordifänne keskkonnasõbralikkusega, sest see spordiala on suure süsinikujalajäljega. Meie väljakutseks oli panna sihtgrupp hoolima ralli jätkusuutlikusest ning tõsta teadlikkust sellest, kuidas nad saavad kompenseerida iseenda ja armastatud spordiürituse süsinikujalajälge, et lemmikspordiala jätkuks ka tulevikus.
Eesmärgid ja strateegia
Eesmärgid, millele keskendusime:
- Teadlikkuse tõstmine. Selgitada inimestele, mis on token, kuidas aitavad need kaasa Rally Estoniale ja kuhu läheb rallifänni raha, kui ta ostab tokeni.
- Müügi suurendamine. Julgustada ja suunata inimesi tokeneid ostma.
Meie kampaania strateegiaks oli kaasata ja innustada üksikisikuid, kasutades võtmeküsimust „Tulevikuks valmis?“ ja loosungit „Sinu panus loeb.“ Selle sõnumiga andsime fännidele võimaluse kaasa rääkida ning panime nad tundma, et nende panus selle motospordi sündmuse jätkumisse on oluline. Küsimusega kutsusime rallihuvilisi kaasa mõtlema Rally Estonia jätkusuutlikusele. Realiseerimaks keskkonnasõbralikumat rallit julgustasime fänne panustama tokenitesse, mis kompenseerivad Rally Estonia jalajälge. Nii aitab Rally Estonia Eesti väiketootjaid ning tõestab, et Rally Estonia fännid hoolivad keskkonnast.
Kõigepealt oli vaja kindlaks teha, kes on meie sihtrühm, millised on nende meediaeelistused ja millised on kõige tõhusamad kanalid nendega suhtlemiseks. Kui rallispordi fänni profiil oli olemas, saime aru, et kõige kiirem viis sihtrühmaga suhtlemiseks on raadio ja televisioon.
Tähelepanu püüdmiseks oli vaja leida tugev kõneisik, kes jagaks kampaania väärtusi, oleks valmis meediaga suhtlema ning on juba eelnevalt rallifännide jaoks tuttav ja oluline inimene. Kuna KWOTAl ja Rally Estonial olid omavahel head suhted, siis kasutasime kõneisikuna Urmo Aavat, kes on endine Eesti rallisõitja ja osalenud korduvalt autoralli maailmameistrivõistlustel. Ühtlasi on ta praegu ka Rally Estonia direktor.
Tulemused
Kolme nädala jooksul keskendusime tegevustele, mis tõid kiireid tulemusi ja andsid ettevõttele võimalikult palju positiivset mõju. Väljatöötatud strateegia viis meid rallifännide infoväljadele selge sõnumiga, mis kõnetas just nende kogukonda ning tõstis teadlikkust koostööst ka rahvusvahelistes autospordi meediaväljaannetes. Näiteks on veel eesootavas detsembris ilmumas tuntud spordiajakirjaniku Reiner Kuhni lugu KWOTAga World Rally Championships (WRC) uudises.
8
kajastust Eesti meedias
2
kajastust rahvusvahelises meedias
üle 200 tuhande
inimeseni jõudmine läbi meedia
Meta tiim
Lily Mägi Startuppide PR konsultant
Annabret Helena Järv Assistent
Video autor: KWOTA. Link nende YouTube’i kanalis olevale videole on siin.