fbpx

5 asja, mida iga idufirma kommunikatsiooni kohta teadma peaks

Lugemisaeg 4 min

Idufirmade edu taga peitub tihti strateegiline kommunikatsioon, mis aitab brändi nähtavaks teha ja seeläbi usaldusväärsust kasvatada. Tugevas konkurentsis on selge ja kindla sihiga kommunikatsioon iduettevõtte jaoks üks peamisi eeliseid, mis firmat turul eristab. Strateegia loomisel on iga samm oluline: alates investori mõtteprotsessi mõistmisest kuni brändituntuse saavutamiseni.

Tunne investorit ja tema ootusi

Kommunikatsioon peab olema selge, läbimõeldud ja soovitud sihtrühmade jaoks kohandatud. Kui üheks peamiseks sihtrühmaks on investorid, on oluline end panna nende kingadesse ja mõista, mis on see, mida nad peavad teadma. Mida nad sinu ettevõtte kohta juba täna teavad? Mida nad võiksid teada? Kuhu nad seda infot otsima lähevad? Kuidas nad leitud infot tõlgendada võiksid?

Leides neile küsimustele õiged vastused, on võimalik paika panna strateegia, mis aitab silma paista ja rahakaasamissihti toetada. Tasub meeles pidada, et ühe PR-tegevusega ei saa enamasti korraga tabada kõiki soovitud sihtrühmasid – see on küll teoreetiliselt võimalik, kuid enamasti on ühele põhisõnumile ja sihtrühmale konkreetse tegevuse (näiteks sotsiaalmeediapostitus või artikkel) raames keskendumine tõhusam ja selgem.

“Tasub meeles pidada, et ühe PR-tegevusega ei saa enamasti korraga tabada kõiki soovitud sihtrühmasid – see on küll teoreetiliselt võimalik, kuid enamasti on ühele põhisõnumile ja sihtrühmale konkreetse tegevuse (näiteks sotsiaalmeediapostitus või artikkel) raames keskendumine tõhusam ja selgem.”


Strateegia peab olema sisukas ja läbimõeldud ning sõnumid keskenduma sellele, mis on päriselt oluline. Põhisõnumid peaksid olema läbivad ja selged, pidevalt kommunikatsioonist läbi jooksma ja toetama ärilisi eesmärke. Iga päev millegi uue ja teistsuguse tegemine ei ole see, mis aitab äri kohta selget ja üheselt mõistetavat narratiivi ehitada.

LinkedIn kui ärimaailma Google

LinkedIn on muutumas järjest olulisemaks kanaliks, mistõttu ei saa seda ignoreerida. Tänase seisuga kasutab Eestis LinkedIni enam kui 370 000, ülemaailmselt aga enam kui 830 miljonit inimest. See on järjest enam muutumas “ärimaailma Google’iks”, mida ettevõttest huvitatud osapooled vaatavad. Seetõttu on äärmiselt oluline, et firma profiil oleks viimistletud, asjakohane ja sisukate postitustega täidetud. Kindlasti peaks viisakad olema ka võtmetöötajate enda kontod – mida selgemini tuleb sealt välja, mida nad teha oskavad, millist väärtust nad loovad ja mis missiooni nad esindavad, seda lihtsam on ka potentsiaalsel investoril seda mõista.

Tõsta meedia kaudu usaldusväärsust

Heaks viisiks suurele hulgale potentsiaalsetele investoritele silma paista ja oma usaldust tõsta on figureerida (valdkonna)meedias. Uudisteportaalide kajastused tulevad otsingumootorites esimeste seas esile; piisavalt pildis olema toetab top of mind positsiooni ja aitab investorite mõtetes püsida; ajakirjanduse kajastused aitavad tekitada usaldusväärsust.


“Heaks viisiks suurele hulgale potentsiaalsetele investoritele silma paista ja oma usaldust tõsta on figureerida (valdkonna)meedias.”


Kui eesmärgiks on silma paista just investoritele, on väga oluline mõelda ka sellele, millistes kanalites ja mis riikide meedias nähtaval olla. Kui sihiks on näiteks USA investorid, siis tuleb pildis olla ka USA väljaannetes. Kui realistlikult tuleb järgmine investeering aga Eestist, tasub põhirõhk panna siinsele turule.

Omakanalid peegeldavad ettevõtte efektiivsust

Kommunikatsioonitegevuse raames ei tohi kunagi unustada omakanaleid. Kui ettevõtte kodulehte või sotsiaalmeediat uuendati viimati aasta tagasi, see on täidetud vananenud infoga ja ammu lahkunud töötajate piltidega, on see selgeks signaaliks sellest, et ettevõte ei ole eriti aktiivne ega agiilne. Omakanalid tuleks regulaarselt üle vaadata, lisada hiljutised uudised ja tagada, et kogu leitav info on ajakohane ja vastavuses kommunikatsioonistrateegiaga.

Usaldusväärse brändi loomine on maraton, mitte sprint

PR-tegevuste juures ei tohi kunagi võtta eelduseks, et sihtrühm teab sinust juba kõike või saab su lahendusest lõpuni aru. Päevast-päeva oma teema sees olemine võib tekitada tunde, et kõik juba teavad seda, millega tegeled, kuid reaalsus on enamasti midagi muud. Brändituntuse tekitamine ja kellelegi meelde jäämine nõuab pikaajalist strateegilist tööd ning enamasti ei piisa ühe korra suurima uudisteportaali uudisvoost läbi jooksmisest selleks, et kõikidele soovitud inimestele meelde jääda. Hea kommunikatsiooni aluseks on läbimõeldus, püsivus ja sihtrühmaga neile mõistetaval viisil suhtlemine.

Internet Explorer Icon

NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.