fbpx
Lugemisaeg 5 min

Rahvusvaheline meediaanalüüs kui strateegilise üritusturunduse alustala

Rahvusvaheliste konverentside korraldamine on rohkem kui lihtsalt sündmuse elluviimine – see on võimalus kujundada valdkonna trende ja tõsta esile nii kohalikke kui ka rahvusvahelisi edulugusid. Õigesti valitud teemad, kõneisikud ja PR-strateegia aitavad muuta ürituse valdkonna võtmesündmuseks, mis köidab nii ekspertide kui ka laiema avalikkuse tähelepanu. 

Mullu oktoobris korraldas Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse koosseisu kuuluv Eesti Kosmosebüroo rahvusvahelise konverentsi “Software Defined Space Conference” (SDSC), keskendudes tarkvaraarendusele ja küberturvalisusele kosmosetööstuses. Konverentsi PR-partnerina aitas Meta Advisory tõsta konverentsi rahvusvahelist ja kodumaist nähtavust ning laiemalt tugevdada Eesti positsiooni kosmosevaldkonnas. 

Meie tegevused olid seetõttu ka kolme peamise fookusega:  

  • meelitada välismaa ajakirjanikke konverentsil osalema,  
  • tõstatada Eesti ettevõtetega seotud lugusid nii Eesti kui ka rahvusvahelises meedias, 
  • aktiveerida kosmosekogukonda sotsiaalmeedias. 

Meediamonitooringu roll strateegia ülesehitamisel 

Kommunikatsioonitegevustes mängis võtmerolli Eesti Kosmosebüroole konverentsi eel tehtud põhjalik meediaanalüüs. Kasutasime rahvusvahelist meediamonitooringu tööriista Meltwater, et analüüsida Euroopa ja Põhja-Ameerika meedias kajastatud kosmoseinfrastruktuuri ja küberturvalisusega seotud teemasid perioodil 2020–2024.  

Välismeedia 

Nii nagu Eestis on keeruline nišiteemadega meediasse jõuda, on veelgi keerulisem leida teed tier 1 väljaannetesse. Kuidas leida suurema vaevata üles kosmoseteemadest huvituvad ajakirjanikud ja väljaanded? Kasutasime selleks taaskord Meltwateri abi.  

Monitooringu tööriist aitas meil kaardistada potentsiaalsed ajakirjanikud, keda konverentsile kutsuda. Saatsime neile personaalsed kutsed, milles rõhutasime konverentsi unikaalsust, tutvustasime paneele, mis haakusid ajakirjanike huvidega, ning tõime esile nii Eesti kui ka rahvusvahelised eksperdid, kes üritusest osa võtsid. Huvi tõstmiseks tõime esile Eesti ettevõtete edulugusid kosmosesektorist. 

Konverentsile tulnud ajakirjanikele pakkusimegi võimalust külastada Eesti kosmosetehnoloogia ettevõtteid. Ühe intervjuu tulemusena ilmus kosmoseväljaandes space.com artikkel, mida refereeriti enam kui kümnes rahvusvahelises väljaandes. 

Eesti meedia  

Kosmosesektor on keeruline ja süvenemist nõudev valdkond, mille teemad köidavad eelkõige kindlat auditooriumi. Erinevalt rahvusvahelisest meediast puuduvad Eestis kosmosevaldkonnale spetsialiseerunud väljaanded ja ajakirjanikud. Seetõttu oli vaja leida põnevaid ja trendikaid teemasid, mis seoksid kosmosevaldkonda laiema ühiskondliku mõjuga, oleksid esitatud huvitava nurga alt ja pakuksid huvi ka tavalugejale.  

Lisaks soovisime selgitada, miks on kosmosevaldkond Eesti-suguse väikeriigi jaoks oluline ning milline on valdkonna tänane olukord. Selleks julgustasime Eesti ettevõtete esindajaid osalema raadiosaadetes ja pakkusime neile intervjuuvõimalusi, et suurendada huvi ning teadlikkust valdkonna arengutest. 

Elon Musk on nimi, mis meedias müüb. Nii näiteks sidusimegi Eesti ettevõtete kosmosekogemuse ära Muski Starlinki tegemistega ning arutlesime, mida ühe ettevõtte haarde suurenemine kosmosetööstuses tähendab küberturvalisuse seisukohtalt. 

Kosmosekogukonna aktiveerimine sotsiaalmeedias 

Konverentsi osalejad tõdevad, et SDSC on hea kohtumispaik valdkonna kolleegidega – näha millega tegeletakse, jagada kogemusi ning vahetada mõtteid kosmosevaldkonna tuleviku üle. Meie soov oli neid sõnumeid aktiveerida konverentsi eel ka sotsiaalmeedias. Selleks palusime Eesti ja rahvusvaheliselt tunnustatud arvamusliidritel jagada LinkedInis enda varasemat kogemust konverentsiga. 

Rahvusvaheline meediaanalüüs ja sihitud kommunikatsioon aitasid tuua Eesti kosmosevaldkonna edulood nii kodumaisesse- kui ka välismeediasse kasvatades seeläbi huvi nii konverentsi kui ka Eesti vastu laiemalt. Tulemuseks oli Eesti ettevõtete esiletõstmine ning kosmosetööstuse arengu toetamine.

Internet Explorer Icon

NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.